Bitmiş Baskı Balata Nasıl Anlaşılır?

    Konu araba arızaları ve sorunları olunca bahsetmeden geçemeyeceğimiz önemli konulardan biridir Baskı Balata.

    Şanzuman ile motor arasındaki güç aktarım organıdır Adı bile havalı olan  Baskı Balata.

    Kısacası Siz aracınızı boşta bekletmek istediğiniz de ya da viteste hareket ettirmek istediğinizde bütün bu aktarımı baskı balata ile yaparsınız ki bu da devamlı aktif kullanımda olan bir parça olduğunun en büyük kanıtıdır.

    Özetle aracınızın debriyajını her kullandığınızda baskı balatayı devreye sokuyorsunuz. Bu yoğun çalışma zamanla balatanızın yıpranmasına ve işlevini tam olarak yerine getirememesine neden olur.

    Mesela Araba alacaksınız ve bir expertiz noktasına gidip aracı dinamometreye bağlattınız. Baskı balatası zayıf bir araç motor durumu iyi bile olsa ürettiği güç düşük çıkacaktır. Bu sizin alım-satım fikrinizi dahi etkileyebilecek önemde bir parça olduğunu gösterir.

    Baskı Balataların ortalama bir ömrü vardır. Orijinal ürünlerin sağlıklı sürüş ile yaklaşık 100.000 km civarı kullanılabildiği görülmüştür. Ancak aşağıda sayacaklarımı yaparsanız bu ömürden çalmış olursunuz:


⚠Şehir içi trafiğinde yarım debriyaj ile  araba kullanmak

⚠Sürüş esnasında hafifte olsa ayağı debriyaj üstünde tutmak

⚠Yokuş kalkışlarında yarım debriyajı çok sık kullanmak 

⚠Ani kalkış yapmak için patinaj çekmek için debriyajı zorlamak

⚠Orjinal olmayan parça kullanmak

⚠Olması gereken vitesten başka yanlış viteslerde kalkış yapmaya çalışmak

İşin sırrı net aslında:

Debriyajla çok oynama !!

Baskı Balatanın ömrünün kısaldığını şu belirtilerden anlayabiliriz:

⚠Debriyaj pedalı yukarıdan kavramaya,

⚠Kalkışlarda araba titremeye

⚠Zorlandığında kötü kötü kokmaya

⚠Vites geçişleri zorlanmaya

⚠Araçtaki performans düşmeye başladıysa Baskı Balata Ömrünü tamamlıyor demektir.

Bu belirtileri farkedemediniz ya da yeni bir araç alıyorsunuz Baskı Balatanın durumunu anlamak içinde bir yöntem var. Bu yöntem yüzde yüz doğru bilgi vermese de  %90 Baskı Balatanın durumunu bize gösterir.

İşte o yöntem:

👉Düz bir alanda

👉Arabayı Çalıştırın

👉El Freni çekili olarak

👉Aracı 4. veya 5. Vitese takın

👉Ayağınızı yavaşça debriyajdan çekin araç titreyip stop ediyorsa Baskı Balata durumu iyidir.

👉Yok ben gideceğim arkadaş diyerek stop etmiyorsa baskı balatanızı vakit kaybetmeden değiştirin.

Baskı Balata bitmesi nedeniyle yolda kalıp maliyetinizi yükseltmeyin.

Arabanızın bakımlarını zamanında yaptırmayı ihmal etmeyin.

Allah kaza bela vermesin.✋,

                                                




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fren Lambası Yanmıyor Sorunu Çözümü

Muz Silecek Mi? Standart (Telli) Silecek Mi?

Araba Kaloriferi Isıtmıyor, Ilık ya da Soğuk Üflüyor Arızası Çözümü